Pages

Monday 25 June 2012

TIPS untuk Si Kulit Kering..

Hye readers..rasanya lama sgt sudah tak update..dengan kebusyan die sekolah..but at least..ekin can entertain all the msg tru fb n phone..so, xperlu la risau my clients..lately, ekin byk terima clients yg bermasalah kulit kering..ok, ni some tips for you alls!!

JANGAN MANDI TERLALU LAMA
Maksudnya, xperlu la nk berendam lama kat bilik air tu..berangan je lebih kan..hihih...elakkan mandi menggunakan air panas ketika mandi..air panas dapat menghilangkan minyak semulajadi dari kulit dan menyababkan kulit menjadi kering.

GUNAKAN KRIM PEMBERSIH JENIS SUSU
Ia dikatakan boleh membantu membuatkan kulit wajah terasa lembut. Kalo boleh hindari penggunaan sabun yang mengandungi bahan yang keras dan boleh merosakkan kulit wajah. Try to fine product yang yang mengandungi bahan lembut dan sesuai untuk kulit anda..

SAPUKAN PELEMBAP
Penting sangat pelembap ni dengan muka kite ye ladies..sapukan sebaik-baiknya selepas mandi dengan menepuk-nepuk di kulit yang kering..pilih pelembap jenis krim yang berasaskan minyak..

VCO (Virgin Coconut Oil)
Makan 2 biji sehari selepas breakfast and selepas makan malam..vco terbukti boleh moistkan kulit yg kering..mengikut tindak balas hormon dalam badan kiter..jd jika tiada perubahan bersabar ye ladies..tindak balas dalam badan anda lambat sedikit bertindak tu...
Lepas tu, sebelum tidur..cucuk vco tu kuarkan minyak die n letak kat kulit kiter..biar ia lebih moist n moist ag!!

Itu je kot tips, walaupon sikit tp berguna..selamat mencuba ye kawan-kawan...
Oh ya, drop me a message jika ade pertanyaan n nk order any catalyst products!!

017-7163191

No comments:

Post a Comment